Νηπιακό τμήμα
Η κορυφή της παιδαγωγικής πυραμίδας μας! Το νηπιαγωγείο!
Ολοκληρώνοντας τον κύκλο της προσχολικής αγωγής, στη τάξη αυτή το παιδί παίρνει τα τελευταία μα ταυτόχρονα και πιο σημαντικά εφόδια, τόσο για να ξεκινήσει τη σχολική ζωή του με χαρά και αυτοπεποίθηση, όσο και για να πατήσει γερά, κάνοντας τα πρώτα του βήματά, στον κόσμο των “μεγάλων”!
Όλοι οι γνωστικοί τομείς επεξεργάζονται ισότιμα και ισορροπημένα, μέσα σε ένα απολύτως δημιουργικό και ομαδικό κλίμα, με την αίσθηση του δικαίου και της ευγένειας να πηγάζουν από την ίδια την ομάδα των παιδιών. Ο ρόλος των νηπιαγωγών και σε αυτό το αναπτυξιακό στάδιο, παίζει καταλυτικό ρόλο στην αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών και της μάθησης!
Οι νηπιαγωγοί δεν έχουν απλά εποπτικό ρόλο μέσα στη τάξη, αλλά αντιθέτως, ανήκουν και συμμετέχουν ενεργά στις ομάδες των παιδιών. Αυτή η ουσιαστική σχέση που δημιουργείται, μεταξύ του παιδαγωγού και του παιδιού, είναι το κλειδί στη δημιουργία ενός βαθύτερου σεβασμού και από τις δύο μεριές, που κάνει τη διδακτική διαδικασία να έχει ουσία και πραγματικό νόημα!
Οι σύγχρονες μελέτες και απόψεις της επιστήμης της Παιδαγωγικής θεωρούν ότι το Νηπιαγωγείο είναι μία σημαντική βαθμίδα στην εκπαίδευση των παιδιών.
Το νηπιαγωγείο είναι το πρώτο οργανωμένο περιβάλλον μάθησης στο οποίο φοιτούν με συστηματικό τρόπο τα παιδιά και γι’ αυτό μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην καλλιέργεια θετικών στάσεων απέναντι στη μάθηση, στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και στην πρόληψη των σχολικών δυσκολιών.
Το παιδαγωγικό σύστημα που ακολουθεί το σχολείο μας τοποθετεί το νήπιο στη θέση του πρωταγωνιστή της διδακτικής διαδικασίας. Οι εκπαιδευτικοί λαμβάνοντας υπόψην τους τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα, τις εμπειρίες, τα βιώματα και τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών της προσχολικής ηλικίας οργανώνουν δραστηριότητες που εμπλέκουν διαθεματικά όλους τους τομείς ανάπτυξης ενός παιδιού και δείχνουν στα παιδιά μας το δρόμο ώστε να οικοδομήσουν μόνα τους την γνώση.
Τα νήπια μέσα στο κατάλληλα εξοπλισμένο μαθησιακό περιβάλλον της τάξης θα βρουν ερεθίσματα που θα κεντρίσουν την έμφυτη περιέργειά τους και ευκαιρίες για να παρατηρήσουν, να εξερευνήσουν, να συνδυάσουν τα ερεθίσματα και τις εμπειρίες τους και να αποκτήσουν εφόδια και στρατηγικές που θα τα οδηγήσουν στην ανακάλυψη της γνώσης.
Πιο συγκεκριμένα μέσα από το παιχνίδι, που είναι το κυρίαρχο διδακτικό μέσο στο Νηπιαγωγείο μας, τα παιδιά μπορούν να:
- Εξελίξουν τον προφορικό και γραπτό τους λόγο
- Αποκτήσουν μαθηματικές δεξιότητες χρήσιμες τόσο στην σχολική τους ζωή όσο και στην καθημερινότητά τους
- Μελετήσουν το περιβάλλον, φυσικό και ανθρωποκεντρικό και να διαμορφώσουν νέες στάσεις απέναντι στα προβλήματα που απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο (προστασία του περιβάλλοντος, διατροφή)
- Εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τα εικαστικά, το θεατρικό παιχνίδι, τη μουσική και το χορό
- Αναγνωρίσουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους μέσα από τις δραστηριότητες της συναισθηματικής αγωγής έτσι ώστε να μπορούν να τροποποιούν ανάλογα την συμπεριφορά τους αναπτύσσοντας έτσι καλές διαπροσωπικές σχέσεις και αποκτώντας μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση.
Κύριος στόχος μας είναι να έχουμε μέσα στην τάξη παιδιά ήρεμα, χαρούμενα, δημιουργικά, αυτόνομα, αλλά και παιδιά που να κατανοούν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, να παρουσιάζουν τις απόψεις τους και να διεκδικούν τη θέση τους. Παιδιά που να είναι σωστά προετοιμασμένα για μια ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο.
Σας περιμένουμε να γνωριστούμε από κοντά.
Καλέστε μας για πληροφορίες.
Υπευθυνη Νηπιαγωγείου
Δρ. Ρεπανά Βασιλική (MA Edu., PhD)