Η καθημερινή μας έμπνευση… ξεκινάει από τα παιδιά!
Σύμφωνα με αυτή την προσέγγιση, «η εκπαίδευση των παιδιών πρέπει να τα καλεί να ξεπεράσουν τα όριά τους, να είναι καινοτόμα στο να δημιουργούν τα όριά τους, να αντιστέκονται στη συμβατικότητα».
Οι δραστηριότητες διαμορφώνονται καθημερινά μέσα από τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις επιθυμίες των παιδιών. Το περιβάλλον λειτουργεί και αυτό ενεργά στη διαδικασία μάθησης, δεν είναι στατικό αλλά διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών.
Παρατήρηση, δημιουργικότητα, αλληλεπίδραση, επικοινωνία, μερικές μόνο από τις λέξεις που περιγράφουν την καθημερινότητα μας.
«Το παιδί είναι φτιαγμένο από 100…
Το παιδί έχει
Εκατό γλώσσες
Εκατό χέρια
Εκατό σκέψεις
Εκατό τρόπους να σκέφτεται, να παίζει, να μιλάει
Εκατό, πάντα εκατό,
Τρόπους να ακούει, να εκτιμάει, να αγαπάει,
Εκατό χαρές για να τραγουδήσει και να καταλάβει
Εκατό κόσμους για να ανακαλύψει
Εκατό κόσμους για να επινοήσει
Εκατό κόσμους για να ονειρευτεί
(κι εκατό κι εκατό κι εκατό ακόμα)
Λένε στο παιδί
Ότι η εργασία και το παιχνίδι,
Η πραγματικότητα και η φαντασίωση,
Η επιστήμη και η φαντασία,
Ο ουρανός και η γη,
Η λογική και το όνειρο
Είναι πράγματα
Που δεν πάνε μαζί.
Κι έτσι, λένε στο παιδί
Ότι οι εκατό δεν υπάρχουν.
Το παιδί λέει:
Αποκλείεται. Οι εκατό υπάρχουν!»
Loris Malaguzzi, Reggio Emilia.