Έρευνα που πραγματοποίησε ομάδα από το Πανεπιστήμιο της Washington και δημοσιεύτηκε στο Proceedings of the National Academy of Sciences συγκρίνει την αντίδραση 2 ομάδων παιδιών που υποβλήθηκαν σε διαφορετικούς τύπους ενεργού παιχνιδιού.
Στην πρώτη ομάδα τα μωρά έπαιζαν με τους γονείς τους με αυτοκινητάκια, τουβλάκια και άλλα διασκεδαστικά παιχνίδια που απαιτούσαν συντονισμό, χωρίς όμως να υπάρχει μουσική στο χώρο. Η δεύτερη ομάδα πραγματοποίησε με τη βοήθεια των γονιών μια μουσική δραστηριότητα, στην οποία έπρεπε να ακολουθήσουν το ρυθμό του βαλς που άκουγαν – μια δραστηριότητα εξαιρετικά δύσκολη για την ηλικία τους.
«Τόσο με τη μουσική όσο και με τον έλεγχο των ομάδων, δώσαμε στα μωρά κοινωνικές εμπειρίες στις οποίες ήταν απαραίτητη η ενεργός συμμετοχή τους με κινήσεις του σώματος – αυτά είναι όλα τα χαρακτηριστικά που γνωρίζουμε ότι βοηθούν τους ανθρώπους να μάθουν», λέει η επικεφαλής της έρευνας Christina Zhao.
«Η βασική διαφορά μεταξύ των δύο ομάδων ήταν αν τα μωρά κινούνταν για να μάθουν ένα μουσικό ρυθμό».
Μάχη με τα τύμπανα
Εκτός από την ανακάλυψη ότι τα μωρά που παίζουν τα τύμπανα είναι εντελώς αξιολάτρευτα όπως θα δείτε στο βίντεο, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτά στη μουσική ομάδα έδειξαν ισχυρότερες αντιδράσεις του εγκεφάλου σε αλλαγές στην ομιλία και τη μουσική, γεγονός που υποδηλώνει ότι ήταν σε καλύτερη θέση να εντοπίζουν τα μουσικά μοτίβα.
«Τα βρέφη βιώνουν ένα περίπλοκο κόσμο γεμάτο ήχους, φώτα και αισθήσεις που μεταβάλλονται συνεχώς», λέει η Patricia Kuhl από την ερευνητική ομάδα. «Η αντίληψη διαφόρων μοτίβων είναι μια σημαντική γνωστική ικανότητα, και η βελτίωση της εν λόγω ικανότητας σε μικρή ηλικία μπορεί να έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις στη μάθηση».
Έτσι, την επόμενη φορά που θα βγάλετε τα παιχνίδια του μωρού σας για να παίξει, θυμηθείτε να ανοίξετε και το στερεοφωνικό (εντάξει, όχι πολύ δυνατά), δημιουργήστε μια μικρή παιδική disco!