Στρουμφάκια | Πρότυπος Παιδικός Σταθμός – Νηπιαγωγείο
  • Μήνυμα διεύθυνσης
  • Πληροφορίες
    • Η έμπνευση μας
    • Ασφαλείς και υγιείς
    • Εγκαταστάσεις
    • Εκστρατείες
    • Βραβεύσεις
  • Multimedia
    • Φωτογραφικό υλικό
    • Βίντεο
    • Άρθρα
    • Οι διαδικτυακές ιστορίες μας!
  • Ανακοινώσεις
    • Δραστηριότητες
  • Επικοινωνία

 

Μύθοι για την Εκλεκτική Αλαλία

3 Μαΐου 2018

Αποσαφηνίζοντας τα χαρακτηριστικά μιας «ιδιότυπης» διαταραχής.

Η εκλεκτική αλαλία είναι μία σπάνια αγχώδης διαταραχή. Τα παιδιά που την εμφανίζουν ενώ είναι ομιλητικά στο σπίτι, αδυνατούν να μιλήσουν σε δημόσιους χώρους, συμπεριλαμβανομένου και του σχολείου. Αυτή η συμπεριφορά συγχέεται συχνά με την πλήρη ανικανότητα για ομιλία ή με την εσκεμμένη άρνηση του παιδιού να μιλήσει. Παρακάτω παρουσιάζονται κάποιοι από τους πιο διαδεδομένους μύθους σχετικά με την εκλεκτική αλαλία.

Τα παιδιά με εκλεκτική αλαλία έχουν τραυματιστεί ψυχικά ή έχουν κακοποιηθεί στο παρελθόν.

Ο συγκεκριμένος μύθος είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος καθώς κάποιοι γονείς δεν αναζητούν βοήθεια για το παιδί τους από φόβο μην κατηγορηθούν για κακοποίηση. Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να συνδέει την εκλεκτική αλαλία με τα τραύματα. Τα παιδιά που παρουσιάζουν τη συγκεκριμένη διαταραχή μιλούν άνετα στο περιβάλλον του σπιτιού, αλλά κυριεύονται από άγχος σε ευρύτερα κοινωνικά πλαίσια. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι πρόκειται για μία πιθανώς κληρονομική διαταραχή, δηλαδή μία γενετική προδιάθεση εμφάνισης άγχους.

Η εκλεκτική αλαλία δεν είναι διαταραχή, παρά μόνο μία συστολή. Μεγαλώνοντας, τα παιδιά την ξεπερνούν.

Η εκλεκτική αλαλία είναι μία μορφή κοινωνικού άγχους που ξεπερνάει κατά πολύ τα όρια της απλής συστολής. Πρόκειται για μία ανικανότητα για παραγωγή ομιλίας που επηρεάζει τη ζωή και την πρόοδο του παιδιού. Παρά το γεγονός ότι τελικά κάποια παιδιά όντως ξεπερνούν τη συγκεκριμένη διαταραχή χωρίς θεραπεία, ίσως περάσουν αρκετά χρόνια αντιμετωπίζοντας σημαντικές δυσκολίες και χάνοντας δραστηριότητες που αντιστοιχούν στην ηλικία τους.

Τα παιδιά με εκλεκτική αλαλία παρουσιάζουν δυσκολίες ομιλίας.

Παρόλο που κάποια παιδιά με εκλεκτική αλαλία, μπορεί όντως να παρουσιάζουν και καθυστέρηση στην ομιλία, στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο διαφορετικές διαταραχές. Πολλά από τα παιδιά με εκλεκτική αλαλία δεν παρουσιάζουν κανένα πρόβλημα ομιλίας ή κάποια μαθησιακή διαταραχή. Σε περιπτώσεις που τα παιδιά δεν είναι σε θέση να επικοινωνήσουν με ενήλικες που δεν ανήκουν στο οικείο περιβάλλον τους, οι λεκτικές τους ικανότητες ίσως είναι δύσκολο να αξιολογηθούν.

Τα παιδιά με εκλεκτική αλαλία είναι αντιδραστικά ή παρουσιάζουν στοιχεία χειριστικής συμπεριφοράς.

Η αντίληψη ότι τα παιδιά «επιλέγουν» την εκλεκτική αλαλία ήταν τόσο διαδεδομένη στο παρελθόν που για κάποιο διάστημα η εκλεκτική αλαλία ήταν γνωστή ως «επιλεκτική αλαλία» με κύριο αίτιο εμφάνισής της να θεωρείται η λανθασμένη ανατροφή του παιδιού. Στην ουσία όμως, η εκλεκτική αλαλία προέρχεται από κοινωνικό άγχος και αμηχανία και όχι από θυμό ή επιθυμία για κυριαρχία. Τα παιδιά τη βιώνουν ως αδυναμία να μιλήσουν. 

Αν τους γίνει σαφές ότι είναι απαραίτητο να μιλήσουν, τα παιδιά με εκλεκτική αλαλία θα τα καταφέρουν.

Η πίεση να μιλήσουν προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη ανικανότητα στα παιδιά με εκλεκτική αλαλία. Αντίθετα, αυτό που χρειάζονται είναι παρεμβάσεις προκειμένου να μειωθεί το άγχος τους και ενθαρρυντική υποστήριξη σε κάθε τους προσπάθεια. Δίνοντας 5 επιπλέον δευτερόλεπτα στο παιδί για να απαντήσει σε μία ερώτηση μπορεί επίσης να αυξήσει τις πιθανότητες να ανακτήσει τη φωνή του.

Η εκλεκτική αλαλία είναι μία μορφή αυτισμού.

Όταν είναι αγχωμένα, τα παιδιά με εκλεκτική αλαλία συχνά αντιδρούν με ελλιπή οπτική επαφή, κενή έκφραση ή άλλα είδη συμπεριφοράς που παραπέμπουν σε διαταραχές επικοινωνίας. Ωστόσο, η εκλεκτική αλαλία είναι διαφέρει ριζικά από τον αυτισμό. Τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού παρουσιάζουν ελλιπείς κοινωνικές δεξιότητες και δεξιότητες επικοινωνίας σε όλα τα περιβάλλοντα, ενώ τα παιδιά με εκλεκτική αλαλία είναι ιδιαίτερα αμήχανα όταν μιλούν σε ορισμένες περιστάσεις ή σε ορισμένα περιβάλλοντα.

Mετάφραση/ Προσαρμογή από: www.childmind.org

Κοινοποιήστε

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Εκτύπωση

Τελευταία νέα

  • Βιωματικό σεμινάριο «Τα όρια στις σχέσεις»
    Βιωματικό σεμινάριο «Τα όρια στις σχέσεις» 19 Φεβρουαρίου 2019
  • Παγκόσμια Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου
    Παγκόσμια Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου 15 Φεβρουαρίου 2019
  • Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών
    Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών 30 Ιανουαρίου 2019
  • Κανόνες υγιεινής για παιδιά!
    Κανόνες υγιεινής για παιδιά! 21 Ιανουαρίου 2019
  • Μελέτη αποκαλύπτει τις 2 πιο σημαντικές δεξιότητες των παιδιών που πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο-παιδικό σταθμό -Δεν είναι το διάβασμα
    Μελέτη αποκαλύπτει τις 2 πιο σημαντικές δεξιότητες των παιδιών που πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο-παιδικό σταθμό -Δεν είναι το διάβασμα 15 Ιανουαρίου 2019
  • Ο χειμώνας περίλαμπρος
    Ο χειμώνας περίλαμπρος 11 Ιανουαρίου 2019
  • Καλή χρονιά
    Καλή χρονιά 28 Δεκεμβρίου 2018
  • Το βαλς των Χριστουγεννιάτικων παραμυθιών…
    Το βαλς των Χριστουγεννιάτικων παραμυθιών… 17 Δεκεμβρίου 2018
  • Χορηγοί Αγάπης!
    Χορηγοί Αγάπης! 16 Δεκεμβρίου 2018
  • Έναρξη Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων Δήμου Κοζάνης από το σχολείο μας!
    Έναρξη Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων Δήμου Κοζάνης από το σχολείο μας! 14 Δεκεμβρίου 2018

Ανακοινώσεις

  • Βιωματικό σεμινάριο «Τα όρια στις σχέσεις»
    Βιωματικό σεμινάριο «Τα όρια στις σχέσεις»
  • Παγκόσμια Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου
    Παγκόσμια Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου
  • Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών
    Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών

Επικοινωνία

2461040640

2461040640

StroumfakiaKoz*hotmail.gr

http://stroumfakia.edu.gr

2ο χιλ Κοζάνης-Αιανής

(περιοχή Παναγίας)

Ηλεκτρονική ενημέρωση

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο για να μαθαίνετε τα νέα του σταθμού μας!

  • Αρχική
  • Ανακοινώσεις
  • Χρήσιμοι σύνδεσμοι
  • Επικοινωνία
© 2014 Powered & Developed by webable.gr
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΝΑΙ, το αποδέχομαι